Volt pénz a számlámon, miért nem tudták leemelni a havi esedékes törlesztő részletet?

Érvényes csoportos beszedési felhatalmazás esetén a minden naptári hónapban indított beszedés esedékessége a 10. naptári nap (munkaszüneti nap esetén pedig az ezt követő első munkanap). Amennyiben a törlesztő részlet teljes összege rendelkezésre állt a bankszámlán, az alábbi okok miatt lehet sikertelen a beszedés:

  • felhatalmazás hiánya miatt: ekkor a számlavezető bankja még nem tudta rögzíteni a rendszerében a beszedési megbízást (új csoportos felhatalmazás esetén). Ezt a számlavezető bankjával tudja egyeztetni.
  • összeghatár feletti beszedési megbízás: a beszedési felhatalmazáson limitet adott meg, amely alacsonyabb, mint az adott havi törlesztő részlet, és/vagy nem járult hozzá, hogy ezt a limitet a Lakástakarék lássa.
  • egyéb hiba: a számlatulajdonos neve és a megadott számlaszám nem tartozik össze, megszűnt, vagy nem létező terhelendő számlaszám lett megadva, stb.